Pentru a identifica ce componentă a calculatorului nu funcționează la parametrii normali, specialiștii noștri vor testa toate componentele hardware. În continuare avem tipurile de testari efectuate în service-ul Artcore Computers:
- testare / diagnoză sursă calculator
Probleme cu sursa calculatorului
Calculatorul nu pornește fără această componentă, sursa fiind componenta care distribuie curent calculatorului. Aceasta este conectată direct cu placa de bază și cu multe alte componente precum unitatea optica DVD, hard disk etc. Un element periferic poate să nu mai funcționeze atunci când conexiunea acestuia la sursa calculatorului este pierdută. Inițial, trebuie verificate cablurile de alimentare la fiecare dispozitiv pentru a vedea dacă acestea sunt conectate corespunzător. Dacă adăugăm o nouă componentă iar calculatorul nu pornește, probabil sursa nu are suficientă putere pentru a compensa noul dispozitiv. Atunci soluția este achiziționarea unei noi surse mai performante, pentru ca noua componentă a calculatorului să funcționeze.
- testare /diagnoză memorie – memtest x86
Probleme cauzate de memoria RAM
Dacă memoria RAM nu funcționează corespunzător, atunci calculatorul se manifestă astfel:
Calculatorul nu afișează nimic, auzindu-se o secvență de beepuri sau nu se aude nimic. Aceste secvențe de beepuri indică o problemă a memoriei ram. Erorile blue screen indică de asemenea ca memoria calculatorului nu funcționează corespunzător, însă nu este întotdeauna o regulă.
- testare /diagnoză hard-disk – cu programul specific producatorului
Probleme cu hard disk-ul
Hard disk-ul stochează toate datele din calculator. Atunci când transferul de date se blochează este un semn că o secțiune a acestuia este stricată – bad. Atunci când hard disk-ul face zgomote la pornirea calculatorului, este indicat să faceți un backup. Pierderea datelor dintr-o dată indică faptul că o partiție sau fișierul este corupt.
- testare / diagnoză procesor – Prime95
Probleme cu procesorul
Dacă calculatorul se închide nejustificat, fără să primiți niciun blue screen în prealabil, atunci procesorul poate fi foarte încins. Soluția este achiziția unui ventilator mai bun, pentru a îmbunătăți aerisirea unității centrale sau să înlocuim CPU cu unul mai performant. Atunci când calculatorul nu afișează nimic, o posibilă cauză poate fi și procesorul.
- testare / diagnoză placa video – 3DMark
- monitorizare temperatură componente
- optimizare BIOS
Oricare ar fi problema calculatorului dvs. (hardware sau software) – specialiștii în service IT de la artcore computers o vor diagnostica în cel mai scurt timp prin testarea componentelor și vor propune o soluție avantajoasă financiar.
Pentru prețuri și comenzi vă rugăm să ne contactați la [email protected] sau 0332-569.339 (mobil: 0771-551.191).